1. Setkání

1. září 2006 v 13:51 | mardom |  Víla
Ahoj,
na jednom nejmenovaném blogu (www.reb-and-blanch.blog.cz) se rozjel povídkový pokus. Dvě dívčiny se pokouší napsat povídku dle zadaných pravidel (určených anketou). Tento pokus mě velmi zaujal, a proto jsem se rozhodla vytvořit vlastní povídku s dodržením těchto pravidel.
A tady už je.

1. kapitola - Setkání
Na pasece tančí malá víla,
Vlasy jí vlají ve větru,
Aby se nám někde neztratila,
Bojím se o tu nádheru.
Po špičkách pomaloučku dále,
Pomaličku ukrajujem noc,
Ve dvou je nám přece lépe,
Jak víla i my máme rádi noc.
Svítá, víla už netančí,
Zítra tu možná bude zas,
Slunce tu krásu ukončí
A všechno splyne ve velký jas.

Ve stínu lesa stála postava a pozorovala malý, osvětlený palouk. Měsíc byl skoro v úplňku a tak bylo moc dobře vidět. "To dnešní rande se moc nevyvedlo," musel si přiznat mladík. Ne že by ho to nějak zvlášť trápilo, ale neměl rád, když ho holka odkopla sama. Jako tahle. Zatracená Samantha. Poté, co se spolu pohádali, vyběhl z hradu a zjistil, že se nachází v Zapovězeném lese. Sakra, tady nemá co dělat a už vůbec ne po večerce, ale k čertu s tím. Není to poprvé, co porušuje školní řád. Navíc když je před ním taková podívaná.
Na palouku tančilo asi šest víl. Nevěděl to přesně, protože tančily tak nádherně, až ho z toho bolely oči. I přesto, že byly všechny moc krásné, zaujala ho jedna na první pohled. Nožkami se skoro nedotýkala země a měla nádherné hnědé vlasy až do pasu.
Najednou si ho všimly a přestaly tančit. "Pozor, vetřelec," zavolala ta, co se mu líbila nejvíc. "Utíkejte."
"Počkejte, počkejte přece," zavolal za nimi mladík, ale volal už do prázdna. Proč jen byl tak neopatrný. Přál si na ně dívat donekonečna a oslovit ji. Ani netušil, že jsou v Zapovězeném lese víly. Nikdy o tom neslyšel. Bude se muset vrátit do hradu a něco si o nich zjistit. Ale to až zítra. Už je moc hodin. Dnes se musí vrátit zpět a pak zjistit, jak se ta kráska jmenuje.
Siriusi, Siriusi, tak už vstávej," volal černovlasý chlapec s brýlemi a třásl svým kamarádem. "Co jsi proboha v noci dělal? To tě ta Samantha tolik utahala?"
"Jamesi, nech toho, už jsem vzhůru."
"Tak s sebou hoď nebo přijdeš pozdě do hodiny Přeměňování a víš, že to McGonagalka nemá ráda. Snídani už nestihneš."
"Kde jsou Petr a Remus?" zeptal se Sírius a rozhlédl se po místnosti.
"Ti už šli napřed, spáči. Jenom by mě zajímalo, kde jsi byl celou noc?"
"No nevím, jak to říct," začal Sírius a tvářil se rozpačitě. "Já jsem se totiž včera pohádal se Samanthou. Věřil bys tomu, že pro ni nejsem dost dobrý? To mi řekla včera a mě to tak vytočilo, že jsem vyběhl z hradu. Kráva blbá."
Než stačil James cokoliv říct, dorazili do třídy, kde už byla McGonagallová.
"A sakra," sykl James.
"Á, Black a Potter. Jdete pozdě. Srážím Nebelvíru 10 bodů za pozdní příchod. Dejte se do práce."
Hodina už pomalu končila, když Petr Pettigrew zvedl ruku.
"Copak pane Pettigrewe?" zeptala se profesorka McGonnagalová.
"Paní profesorko, chtěl bych se na něco zeptat. Nepochopil jsem úplně dnešní látku. Mohl bych k Vám přijít na konzultační hodinu?"
"Ale samozřejmě že ano. Jsme ráda, že se látku snažíte pochopit. Je důležitá pro zkoušku OVCE. Až budete mít čas, přijďte ke mně do kabinetu."
Hned po hodině přeměňování měli hodinu lektvarů se Zmijozelem. Profesor Křikla si oblíbil zejména Lily Evansovou a Severuse Snapea. Lily ovšem dnes působila roztěkaným dojmem. Stále se dívala ke zmijozelským.
"Co může tak hezká holka vidět na někom jako je srábek," pomyslel si Sírius. "Sice není tak hezká jako ta víla, co jsem včera viděl, ale je to kočka. James o ní teď přestal jevit enormní zájem a radši balí jiné dívčiny, když je tak nedostupná. Ale že by zrovna Srabuse. I když - asi má nedostatek pozornosti.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Kterou postavu mám přidat do povídky Víla?

Bellu
Luciuse
rodiče Jamese
Nymfadoru Tonksovou
Narcissu

Komentáře

1 Genevieve Genevieve | E-mail | Web | 1. září 2006 v 22:37 | Reagovat

pěkná, ale word tí elděla z Lily Evansové Lily Švandovou... mě to taky dělá :)

2 Lizz Lizz | Web | 21. října 2006 v 19:14 | Reagovat

zatím to vypadá dobře, ale po jedné kapitole těžkou soudit..:)

3 mardom mardom | 21. října 2006 v 20:00 | Reagovat

Ono je těžké psát, když není čas. Teď jsem byla nemocná, ale zase jsem neměla na nic náladu - ani na psaní.

4 Lizz Lizz | Web | 21. října 2006 v 20:03 | Reagovat

no jo...múza nechodí na povel.

a s tím časem tě úplně chápu, taky jsem dnes dávala update povídky až skoro po měsíci...*krčí rameny*

5 mardom mardom | 21. října 2006 v 20:34 | Reagovat

kažopádně díky za komentář. Tohle teprve rozjíždím.Naoplátku jsem se po nějaké době mrkla k tobě na stránky a přečetla jsem si nové články - ještě ne všechny, aspoň budu mít zítra co číst.

6 Lizz Lizz | Web | 21. října 2006 v 23:17 | Reagovat

fajn:) budu netrpělivě očekávát tvůj koment!;))

7 Genevieve Genevieve | E-mail | Web | 1. listopadu 2006 v 20:08 | Reagovat

Strašně se stydím... mám toho moc, a nějak jsem pozapomněla na tvůj blog... tak jsem tady, abys viděla, že jsem si na tebe (konečně) vzpomněla... doufám že se nezlobíš... mám toho opravdu moc, a nestíhám vůbec nic :(

a jinak jsi s tím moc pěkně pohla :)

8 mardom mardom | 5. listopadu 2006 v 18:09 | Reagovat

Genevieve: neva, že sis vzpomněla až teď. Vím, že nestiháš - někde jsem si o tom četla. Já toho mám teď taky až nad hlavu, takže kdy bude pokráčko fakt nevím.

9 Zdeněk Zdeněk | E-mail | Web | 18. listopadu 2006 v 22:05 | Reagovat

Desatero Božích přikázání: „Já jsem Hospodin, tvůj Bůh, já jsem tě vyvedl z egyptské země, z domu otroctví.

1. Nebudeš mít jiného Boha mimo mne. (V jednoho Boha věřit budeš.)

2. Nezobrazíš si Boha zpodobením ničeho, co je nahoře na nebi, dole na zemi nebo ve vodách pod zemí. Nebudeš se ničemu takovému klanět ani tomu sloužit.Já jsem Hospodin, tvůj Bůh, Bůh žárlivě milující. Stíhám vinu otců na synech do třetího i čtvrtého pokolení těch, kteří mě nenávidí, ale prokazuji milosrdenství tisícům pokolení těch, kteří mě milují a má přikázání zachovávají.

3. Nezneužiješ jména Hospodina, svého Boha (jméno Boží je: Jahva). Hospodin nenechá bez trestu toho, kdo by jeho zákon zneužíval.

4. Pamatuj na den odpočinku, že ti má být svatý. Šest dní budeš pracovat a dělat všechnu svou práci. Ale sedmý den je den odpočinutí Hospodina, tvého Boha. Nebudeš dělat žádnou práci ani ty ani tvůj syn a tvá dcera ani tvůj otrok a tvá otrokyně ani tvé dobytče ani tvůj host, který žije v tvých branách. V šesti dnech učinil Hospodin nebe i zemi, moře a všechno, co je v nich, a sedmého dne odpočinul. Proto požehnal Hospodin den odpočinku a oddělil jej jako svatý. (Proto by mělo být potřebou chodit do kostela (synagogy) alespoň jednou v týdnu a to 7. den, neboť to poskytuje ochranu na celý příští týden. Je také potřebou tam přijmout eucharistii i pokud možno všechny svátosti, které kostel nabízí např. i svátost smíření).

5. Cti svého otce a matku, abys byl dlouho živ na zemi, kterou ti dává Hospodin, tvůj Bůh.

6. Nezabiješ.

7. Nesesmilníš.

8. Nepokradeš.

9. Nevydáš proti svému bližnímu křivé svědectví.

10. Nebudeš dychtit po domě svého bližního. Nebudeš dychtit po ženě svého bližního ani po jeho otroku ani po jeho otrokyni ani po jeho býku ani po jeho oslu, vůbec po ničem, co patří tvému bližnímu.“

Význam slova nezabiješ v Desateru se vztahuje i na psychické zabití a ubližování. Pozor na to, že psychicky může ubližovat dotyčný, i když o tom neví např. nevedení dítěte k samostatnosti. Neměj zlobu, nenávist. Neměj závist. Neměj samolibost.Vždy se ovládni. Měj lásku k Bohu a k bližním. Raději se vyhni masu z nečistých zvířat** (např. vepři, zajíci) alespoň částečně (pozor: v křesťanství se může jíst všechno mimo jídla z obětin; Ježíš říká: Jezte všechno.) nebo úplně (židovství). Jíst spíše vegetariánsky s trochou masité stravy ( stanovit si minimum masa, soucítění se zvířaty). Jíst spíše naše (domácí) jídlo a kupovat naše (domácí) zboží než z dovozu. Vyhni se kouření cigaret a nadměrnému pití alkoholu i závislostem na duševních vzepětích, stavech a nejen duševních sladkostech, ale i těch hmotných.  Vyhni se lidem, kteří se zabývají následujícími věcmi (obecně, co není doporučováno v tomto celém textu, a někteří lidé to dělají, tak se jim vyhni): Nedělej východní mystiku ani mystiku, která obsahuje něco z mystiky východu, dále magii (využívání psychické síly k ovládání světa a vyvolávání určitých fenoménů, událostí apod.), kouzelnictví, čarodějnictví, věštění (jakékoli vykládání karet (např. runy, tarot, arkána apod.), věštění z ruky, koule, oblaků, vnitřností apod.), alchymii, geomancii (závislost na místě v přírodě,závislost na stavebním místě a uspořádání architektonických prvků např. v podobě Feng Shuej  nebo v podobě jakési indické nauky apod.), teosofii, antroposofii, okultismus (sem patří také aura, čtení myšlenek apod. Nehledej nejen sama sebe zvenčí.),), spiritismus (jakékoli vyvolávání nebo volání duchů), astrologii(víra na působení hvězd), numerologii (víra na moc a význam čísel, podle nichž se může například věštit) , předpovídání nejen pro partnerský svazek např. v podobě Feng Shuej, psychotroniku, parapsychologii, mystiku ze sekt, hermetismus a hermetické vědy (zejména spisy a díla Herma Trismegista a mu podobných), zednářství, rosekruciáni, volnomyšlenkářství, svévole,

šamanismus ( jako např. druidi apod.), wicca , woo-doo (vůdů) a podobné praktiky jako např. v léčitelství, které se zabývají psychickou silou a jejím využití pro to, aby byl člověk pánem a mohl ovládat. Podobné praktiky mohou být skryté ve východních energetických cvičeních a čchi-kungu a v józe prstů, které tudíž nedoporučuji. Stejně tak nedoporučuji energetická cvičení Falun Dafa (Falun Gong) a jiných hnutí. Co má společného s energií, předtím zvýšený pozor (vyhnout se tomu). Vyhni se všemu, co by mělo byť i jen něco společného se skutečnostmi, kterých se máš vyhnout. Vyhni se realizaci buddhy, čehokoliv nadpřirozeného, a raději všemu, co má s buddhismem něco společného. Jak říká Pán Ježíš: „Vaší odpovědí buď ano, ano, ne, ne…co je nad to, pochází ze zlého.“* (*Poněkud upraveno.)

Je možné, že právě nejen alchymistická mystika z 3.dílu Encyklopedie mystiky, edice Logos, nakl. Argo (internetové stránky na: www.argo.cz) není v rozporu s křesťanskou nebo židovskou vírou. Pravou alchymií bez magie se tak může stávat homeopatie (Podobné se léčí podobným: Similia similibus curantur, nejvyšší Reakce : Ježíšovo vítězství nad smrtí, zlem a hříchem na kříži). Bylo totiž dokázáno v nějaké vědecké práci, že homeopatika také ovlivňují prostorové postavení (konformaci) molekul vody nejen v lidském těle. A tím se podílejí mimojiné i na čistících procesech v lidském těle.

Zde uváděné skutečnosti jako např. magie a psychotronika jsou vlastně falešní „bohové“, o kterých mluví Stará smlouva-úmluva (Starý zákon): Nebudeš mít jiné bohy mimo mne…Nezobrazíš si Boha spodobením ničeho, co je nahoře na nebi, dole na zemi nebo ve vodách pod zemí. Nebudeš se ničemu takovému klanět ani tomu sloužit. O tyto věci ( i zde dále uvedené) se nemá člověk zajímat, protože náleží pouze Bohu.

Pozor (vyhnout se tomu) před duchovnem New Age, do určité hranice má pravdu, že si člověk může dělat určité problémy sám, ale Bůh a jeho milosti pomáhají člověku, člověk by to sám bez Boží pomoci nezvládl (na to se dost v New Age zapomíná). Vyhni se východní teorii (filosofii) Jin-Jang a duchovnu či filosofii taoismu či konfucionismu. Vyhnout se hnutím jako je reiki apod. (je tam vizualizace, bílá magie. Jakákoli magie je špatná.) Vyhnout se knize Andělé stojí při nás od P. Schneiderové a G. K. Pierotha apod. Protože je tam například bílá magie. Nevěř na minulé životy, to co New Age (nová doba) o tom říká, se nezakládá na pravdě. Naopak geopatogenní zóny, magnetismus od stromů (objímání stromů) a sezení pod vodopády apod. (omývání těla např. studenou vodou pro zdraví) jsou v pořádku; tai-chi a jóga a aikidó a případně další bojová umění (tyhle skutečnosti jen) v podobě klasických fyzických cvičení jsou v pořádku (tedy bez jejich duchovna a filozofie). Pozor před „mystikou“, která není křesťanskou nebo židovskou mystikou, takové mystice je dobré se vyhnout na sto honů, patří sem např. různé mandaly (obrázky, které mají něco vyjadřovat).  Vyhni se islámské mystice (súfismu) apod. Islámské náboženství a filosofii (ani cokoli z něho) nedoporučuji. Jakémukoli spojování metafyziky a mystiky s vědou a technikou je lepší se vyhnout, vyhnout se také jakémukoli astrálnímu ( nejen ve sféře představ, vizí) nebo vnitřnímu putování, metafyzice obsažené mimo křesťanskou nebo židovskou spiritualitu, filosofii a víru je lepší se vyhnout. Tantrismu a tantrám i jantrám se vyhni. Jakýmkoli mystériím (i pohanským mimo židovství nebo křesťanství) se vyhni. Vyhni se braní drog a jakýmkoli psychedelickým hnutím (hnutí, ve kterých se berou drogy pro získání zážitků). Vyhni se dílům a spisům těchto hnutí. Vyhni se sektám (sdružení lidí, kam jsou lidi vtahováni pod zdánlivě dobrými úmysly, zatímco jsou tam např. členové vydíráni apod.) např. Svědci Jehovovi, Církev Ježíše Krista svatých posledních dnů (mormoni), moonovci (můnovci) atd. . Vyhni se i spisům i dílům takových hnutí. Vyhni se čemukoli nejen z děl psychologie, co má společného se změněnými stavy vědomí.

Vyhni se nejen knihám, které mají něco společného se Shambalou (Šambalou), byť i jen v názvu, obvykle jsou to knihy, které využívají lidskou představivost a fantazii a až magii a nemají přístup k pravé mystice (pozor: Shambala (Šambala) může být uvedena v názvu originálu knihy i jen v cizím jazyce).

Přílišné utápění se v světu záhad a tajemství má také svá nebezpečí, proto je lépe ( a to by mělo platit pro každého) se záhadám a přílišnému tajemství převážně nejen v mládí vyhnout, nad 30 let věku nejen při mystice je třeba nechtít všechno hned a postupně se vyvíjet, být skromný a nechtít převratné věci a být stále dostatečně uzemněný.

Když dostaneš nějaké upozornění nebo nějakou „větu“, vždy se ptej proč se to objevilo a proč je to tak.

10 Zdeněk Zdeněk | E-mail | Web | 18. listopadu 2006 v 22:07 | Reagovat

Bůh je jen dobro, neobsahuje zlo. Pozor před těmi, co říkají něco jiného.

Kámen mudrců, nesmrtelnost, věčné mládí a podobné rádoby nadpřirozené skutečnosti jsou nereálné a tudíž odsouzeny předem k neúspěchu, stejně tak např. vyřešení problému dobra a zla ve světě, to řešení náleží pouze Bohu. Podobně je také nereálné, aby všechny bytosti došly osvícení, aby všichni se přiklonili k dobru, aby se všichni obrátili apod. Žít v takové irrealitě by přineslo špatné plody. Podobně by přineslo špatné plody chtít osvítit všechny bytosti nebo chtít osvítit zlé bytosti. Ó Miriam, pomoz, abych nežil(a)  v takové i jiné irrealitě. Dej, abych nežil ve vzdušných zámcích, ale reálně. Amen.

Dále je potřeba, aby přirostl k srdci, mysli, duši a duchu i tělu zákon tedy( Tóra: Desatero a zákony z knih Mojžíšových, Nového zákona). Proto je tedy zapotřebí za to také prosit.

Ó Miriam, Mystická Růže, bez hříchu počatá, oroduj za nás u Ježíše, aby také mé tělo, duše i duch, mé srdce a má mysl, má vůle i cit i můj rozum přirostl k Zákonu tak důvěrně, že bych se jím zcela v životě řídil. Ó Miriam, dej mi takovou příchylnost k Božímu Zákonu, dej mi úctu a oddanost k němu a ochranu před nebezpečími, úskalími, omyly a úklady. Ó Miriam, dej mi čisté vědomí i svědomí, dej mi čistotu těla, duše i ducha. Dej, abych se mé tělo, duše i duch uzdravil a dej také, abych mohl/a být lékařem těla, duše i ducha. Dej mi ochranu od andělů Božích, ó královno andělů. Vypros mi, Miriam, ochranu od Boha i ty mne ochraňuj a pomoz, abych se dostal(a) co nejdříve do nebeského příbytku. Dej mi Schopnosti a Dary Ducha, dej mi i Jeho Inteligenci, Lásku,Srdce, Mysl, Vůli, Cit , Osvícení, Rozum, Moudrost, Svědomí,Vědomí, Uvědomění, Etiku i Estetiku. Dej, abych se svědomím vždy řídil. Dej mi pravou víru, abych věřil ve skutečného Boha a ne v Boha, který neexistuje. Dej, abych rozpoznal jeho varování a rady, a dej mi milost, abych se jimi řídil. Dej mi moudrost.  Nedopusť, abych se neovládl(a).Oroduj za nás. Amen.

Dále mystice je dobré se začít věnovat až po 30-ti letech, tedy po důkladném zvládnutí práce s hmotou. Ve stáří třiceti let je člověk schopen dělat nenáročnou část mystiky, do té doby nechť rozjímá a modlí se. To postačí, viz mystická modlitba – 1. komnata. Viz modlitby k Panně Marii Fatimské. Je ale třeba si uvědomit, že pro mystiku se předpokládá, že má člověk plné psychické zdraví, je bez depresí a fobií (strachů), je bez závislosti na sladkém i v duchovním a duševním smyslu (není závislý na duševních a duchovních vzepětích a stavech), fyzické zdraví mu neovlivňuje psychiku. Je také usazen ve hmotě, pracuje zkušeně s hmotou a má trvalé zaměstnání, které ho baví a pracuje trvale a přiměřeně (ne moc, v tomto smyslu není workoholikem). Je ukotven ve víře a společenství (církve). Pokud tyto podmínky nejsou splněny (pokud i jedna podmínka není splněna z těchto podmínek, nechť se mystice člověk vyhne). Židovská tradice zapovídá zaobírání se kabalou každému, kdo není starší čtyřiceti let a není zakotven ve víře a společenství lidu, z něhož kabala vyrůstá. Nevím, zda je možné dělat kabalu a křesťanskou mystiku v dospělosti (ve 40-ti letech a výše) zároveň. To by znamenalo chodit na slavení soboty do synagogy a na slavení neděle do křesťanského kostela. Vyhnout se mystice (metafyzice, duchovnu, filosofii), ve které by byly sebeoběti nebo manipulace s bytostmi např. jejich ovlivňování za účelem jednoty všeho a všech. Sebeobětování ve smyslu mystické oběti nebo jakékoli jiné oběti nebo hon za převratnými momenty a duchovními vzepětími, radostmi a stavy apod.  je špatné. V mystice (metafyzice, duchovnu, filosofii) se vyhnout jakémukoli hledání převratných pocitů, tužeb nebo nacházení překvapivých, převratných momentů a senzací, takové chování by přineslo špatné plody.Tyto skutečnosti dělat s rozmyslem, nevyhledávat v nich senzace, nehonit se v nich za převratnými věcmi (to by pak bylo závislostí na duchovních vzepětích a stavech duše) a je potřebou dostatečně odpočívat po práci apod. Víra se často zdá nepochopitelnou, suchopárnou, ale je třeba vytrvat i dlouhou dobu, vytrvalost se pak zúročí. Chybou by bylo nevytrvat a odklonit se od víry a dodržování zákonů, jak říká Bůh (něco ve smyslu): „..stanu se pak nepřítelem tvých nepřátel…“ nebo „…o co budete prosit, to se stane…“.

Vyhnout se duchovnu, filosofii i mystice jakkoli tělesně, duševně i duchovně nemocných a závislých lidí.

Vyhnout se též mystice z internetu (mystice na internetových stránkách) a výslovně se řídit tím, co je doporučováno křesťanstvím (nejlépe katolickou církví) nebo židovskou obcí, (sem patří i díla známých mystiků: výslovně se jimi řídit). Pozor před hnutími a duchovnem teosofického rázu, dále před duchovnem pro jednotu světových náboženství a dalšími esoterickými duchovny a hnutími apod. Doporučuji studovat (opakovat si, číst si) Tóru: Desatero, zákony z knih Mojžíšových a Nového zákona každý večer po krátké četbě z Písma. Číst z Písma každý večer. Dále je třeba mystiku dělat v klidu, beze spěchu, ve zdraví, s rozmyslem, kde rozmýšlíte věci před tím, než je děláte, denně se modlíte a nejste pod vlivem závislostí (např. závislost na sladkém, na drogách, na sexu,  nejen hazardní hráčství apod.) Například se modlíte ve smyslu tomto: Modlitba k Panně Marii: Ó Miriam, ochrano kněží a zasvěcených, přimlouvej se za nás a vyslyš nás, abychom nebyli pod špatnými vlivy například démónů, ochraňuj nás od zbrklosti a špatných kroků nejen v mystice. Neodvoláváme se však na naše zásluhy, ale výhradně na dobrotu tvého mateřského srdce a očekáváme, že nás vyslyšíš. Zasvěcujeme se tímto tobě, tvému srdci i Ježíšovi a Jeho srdci. Amen.Vyhnout se internetovým stránkám a hnutím, které nabízejí duchovní dobrodružství (např. Falun dafa, Falun gong, Matrix atd.), protože by to mohlo být nebezpečné, včas rozpoznat sektu, která se tváří např. křesťansky (např.  Hnutí Grálu atd.), vyhnout se stránkám psychologie New Age (novodobého duchovna), vyhnout se všem možným působením dosud nezjištěných a neověřených procesů a metod (manipulací) s přírodními prostředky např. pí – voda, spirála na vodu nebo např. biogenerátory (věci, které mají poutat nebo vyzařovat energii nebo energetizovat ať už místa nebo věci např. potraviny, čaj apod.),  a závislosti na technice a výplodech vědy: psychowalkmany, roboti (viz K. Čapek R.U.R., Bílá nemoc, Krakatit apod.) apod. atd.

Vyhnout se ateismu a jeho duchovnu a filozofii, protože je to vlastně neznalost Božích zákonů apod.

Písněte, jak se vám text líbí. :)

11 mardom mardom | 22. listopadu 2006 v 20:44 | Reagovat

zbytečně obsáhlé a hlavně nevidím souvislost s mým blogem. Jinak nemám nic proti křesťanům, jsem pokřtěná a mám za sebou i první příjmání, ale svým pojetím světa jsem spíš ateista.

12 Lizz Lizz | Web | 25. listopadu 2006 v 14:13 | Reagovat

souhlasím s mardom.

já jsem křesťanka, a občas i zajdu do kostela, nechápu ale, co měl tenhle misionářský komentář znamenat.

mardom, kdy bude další kapitola Víly?

13 mardom mardom | 29. listopadu 2006 v 18:18 | Reagovat

no fakt ti nevím - v současné době je psaní úplně mimo. Práce je až nad hlavu (teď před vánoci se snad všichni zákazníci zbláznili), takže večer přijdu unavená domů a nejsem schopná nic dělat. Dneska jsem nebyla ani na obědě.

14 Lizz Lizz | 29. listopadu 2006 v 18:47 | Reagovat

:( chudáčku, to tě lituju, já bych bez jídla padla - no na hubu ne, když mám pořád kolem sebe kila knih:)

tak snad po novém roce?:)

15 mardom mardom | 30. listopadu 2006 v 17:37 | Reagovat

mezi Vánoci a Silvestrem by čas být mohl (to už budeme i přestěhovaní), takže snad jo. Kvůli tobě se budu snažit.Už jsem si i vytáhla poznámkový sešit. No a jeden den bez jídla se vydržet dá - taková očistná hladovka pro tělo.

16 Marty Marty | E-mail | Web | 4. února 2008 v 13:42 | Reagovat

Líbilo se.

Jen chci upozornit, že nastavení barev není zrovna příjemné pro oči. Možná by to chtělo větší kontrast mezi textem a pozadím.

Úplně nej byl tmavý text na světlém pozadí, ale chápu, že by se to do aktuální šablony zrovna dvakrát nehodilo.

17 mardom mardom | 7. února 2008 v 23:44 | Reagovat

Děkuji. Design nedělám já, ale tenhle je od Blanch, takže do toho moc nekecám. Mě osobně se hodně líbí, ale jsem zvědavá, jaký bude další.

18 Livien Livien | Web | 21. prosince 2008 v 10:27 | Reagovat

Páni, zajímavé a čte se to opravdu lehce, jak se říká téměř samo, hned se vrhám na další část :)

19 mardom mardom | 21. prosince 2008 v 19:46 | Reagovat

No tohle je bohužel nedodělávka, kterou chci časem dopsat, ale asi až poté, co dopíšu mé nejnovější dílko a Cestu Irskem, chci vše dokončit, asi až na ten úplně první pokus. Ale děkuju za pochvalu.

20 Livien Livien | Web | 22. prosince 2008 v 21:36 | Reagovat

Nemáš za co děkovat, když si tu pochvalu zasloužíš :) Kdyby nebylo co chválit nechválím .....

21 mardom mardom | 23. prosince 2008 v 0:13 | Reagovat

Tak tohle ti věřím, nejsi z těch, co by jen pochlebovaly.

22 Livien Livien | Web | 23. prosince 2008 v 13:11 | Reagovat

To samé se dá říci i o tobě. Já doufám, že mezi ně ani nikdy patřit nebudu. V dnešním světě je už přetvářky moc..

23 mardom mardom | 24. prosince 2008 v 17:38 | Reagovat

Taky mi přijde, že většina lidí si hraje na to, co není.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama